εδώ κι εκεί…….ραντεβού παλιά


δεν ξέρω γιατί 
δεν ξερω το πως 
δεν γουστάρω και καθόλου να μου το εξηγήσω…
θάναι οι αμέτρητες ώρες σκέψης….
που δεν αφορούν κανένα άλλο εκτός από μένα…
αν κι επειδή δεν “ζω για να κάνω παρέα” σε κάποιον
γενικά…
βαρυέμαι και να γελάω ειδικά αυτή την εποχή….
δεν με νοιάζει και καθόλου το αύριο…
θάναι όπως θέλει και θα το διαχειριστούν…
οι “παρόντες και σημερινοί” του…
με νοιάζει το παρόν…
και όχι η “προβολή” του στο μέλλον…
η άγνοια του παρελθόντος 
και η αποτύπωση της στο σήμερα…
η άγνοια σαν όπλο μαζικής καταστροφής  για την αυτοκτονία αυτού του λαού…


Η Πούλια περιφέρεια  της κάτω Ιταλίας…
δεν έγινε ποτέ magna Grecia
όχι από πλευράς πολιτιστικής
αλλά μεγαλείου…
δεν υπήρξε πρώτη επιλογή των Ελλήνων 
που μετανάστευαν… 
ή μάλλον έφευγαν να ανακάλύψουν 
καινούργιες περιοχές…
για να επεκτείνουν πλούτη γνώσεις 
φως και πνεύμα…
γιατί σε αντίθεση με τους τότε λαούς της γης 
οι Ελληνες ήταν οι μόνοι τα αρχαία χρόνια  
που έφευγαν 
απ τον τόπο τους σαν πλούσιοι …
και όχι λόγω ανέχειας..
Η Πούλια ήταν “δεύτερη” επίλογή 
και λόγω ανάγκης…
φιλοξένησε  
διωγμένους 
από πολέμους κατοχές και κακουχίες..
αρχίζοντας 
από τους ρωμαίους συνεχίζοντας στο βυζάντιο 
τους ενετούς αλλά ακόμη και στην ιταλική κυριαρχία…
η Πούλια έγινε καταφύγιο σαν καθαρά ελληνόφωνη..(μέχρι ακόμη και το τέλος του β παγκόσμιου πολέμου)…
όχι μόνο λόγω μικρής απόστασης από την Ελλάδα
αλλά και απίστευτης εδαφικής και κλιματικής ομοιότητας…
Εκεί…
οι πρώτοι έλληνες άποικοι μαζί με τις ιθαγενείς κοινότητες…
φύτεψαν τα πρώτα λιόδεντρα…
που ζουν ακόμα…
έχουν χαρακτηριστεί…
από την ουνεσκο 
παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά“…
τα φύτεψαν με τέτοια ακρίβεια αρχιτεκτονική και αισθητική 
που σε αφήνουν άναυδο..
αρχίζοντας από την απόσταση ανάμεσα στα δέντρα…
που είναι ή ιδια σε όλα 18 μέτρα μεταξύ τους…θαρρείς και προέβλεπαν την μακροβιότητα τους…
και αφού συνέλθεις απ’ αυτό 
περνάς στις λεπτομέρειες
μένοντας χωρίς αναπνοή…
από την “καλλιτεχνεία” της Φύσης…
δλδ 
αν έχει να δείξει ένα αριστούργημα αν θές να καταλάβεις το μεγαλείο της Τέχνης της…
το δείγμα είναι…
η ελιά… 
δέντρα που στον κορμό τους μέσα, 
έχουν φιλοξενήσει 
εκτός από όλη την Ιστορία του κάθε τόπου …
οικογένειες πολλών ατόμων που βρήκαν 
την προστασία της…
ένα ολόκληρο οικοσύστημα..είναι το λιόδεντρο
πως να μην συγκινηθείς?…

προσωπικά μπροστά σε μια εληά ένα και μόνο δεντρο…
δακρύζουν τα μάτια μου πόσο μάλλον μπροστά 
σ αυτό το θαύμα…….
το παράξενο 
είναι ότι αυτή η περιοχή σήμερα που είναι 
η μεγαλύτερη παραγωγή λαδιού στον κόσμο…
μετράει 60 εκατομμύρια εληόδεντρα…

όσοι και οι κάτοικοι σε όλη τη χώρα…








Η δικιά μου η Ελλάδα …έρχεται μαζί μου σ όλη τη γή




………….το χειρότερο απόλα…
είναι ότι σκίζονται άνθρωποι να σωθεί
αυτή η χώρα………….
που στο φινάλε έχουν λύση για την πάρτη τους…
θα μπορούσαν μόνο να απολαμβάνουν
τα καλά της….
τις διακοπές το καλοκαίρι…
μια χαρά πολυτελώς και φτηνότατα…
άνθρωποι που κατά πως φάνηκε χρόνια πριν…
δεν υπήρχε και μεγάλη πιθανότητα να ζήσουν…εδώ
γιατί τους θεωρούσαν ξένους…
το κάνουν μόνο και αποκλειστικά από αγάπη…
σαν κι αυτόν….
κάποτε πίστευα ότι μόνο κάποιες ψυχές ελληνικές…
όπου και να βρίσκονται…..
έβγαλαν την Ελλάδα μπροστά παντού…
……….μόνο σ αυτές ακουμπάω….
και στον τσαμπουκά τους τον ελληνικό



Μιλάω ελληνικά ,Διαβαζω Ελληνικά και γράφω ελληνικά
Τωρα ομως γραφω αυτό σημείωμα με λατινικούς χαρακτήρες
για δυο λόγους
Το πρώτο είναι οτι δυστυχώς έτσι νοιώθω άνετα να εκφρασω
αυτό που σκέφτομαι …
γιατι δεν γεννήθηκα στην Ελλάδα
δεν μεγάλωσα στην Ελλάδα
το δεύτερο να αποφύγω
να υπάρξουνε σχόλια πάνω σε κάποιο λάθος ορθογραφικό
ή γραμματικής που μπορεί να κάνω…
όχι απο ντροπή
αλλά για να αποφύγω την φτηνή και ξεπερασμένη τακτική
(αλλά που δυστυχώς ακόμη έχει θύματα)..
του να αποσπάται η προσοχή των ανθρώπων από την ουσία..
σε σημεία ανούσια στα κενά..
Κάτι που δυστυχώς έχει μπει στις ρίζες του Ελληνα πια..
το αξεπέραστο παραδειγμα χειραγώγησης..
που το κάνει ο ένας στον άλλο πια..
σαν αυτοκινούμενο σύστημα..
είτε ενσυνειδητα είτε όχι..
ανεξάρτητα από τα γράμματα που χρησιμοποιώ..
θα περιορίσω τα λιγα που θα σας πω για μένα
στο ότι όπως είπα πριν..
ούτε γεννήθηκα ούτε μργάλωσα στην Ελλάδα..
αλλά και στο ότι δεν ξέρω αν έχω πολλά τελεντα ή όχι
(όπως έχω ακούσει να μου λένε όλη τη ζωή μου..
ξέρω ότι ένα το έχω σίγουρα…
το να δίνω στον απέναντι μου
όποιος και να είναι
όποια ηλικία,
όποια εθνικότητα
όποια κοινωνική τάξη,να καταλάβει
ακριβώς αυτό που θέλω να πω πάντα..
Αυτό ακριβώς που θα γίνει και τώρα..
Ωρα λοιπόν να σας δώσω να καταλάβετε αυτό που θέλω να πω..
Δεν είμαι αριστερός ούτε δεξιός ούτε κέντρο
Ούτε είμαι πασοκ νεα δημοκρατία κκε σύριζα ποτάμια ρυάκια και άλλο στοιχείο της φύσης..
Ούτε Ολυμπιακός Παναθηναικός Αεκ ή Πάοκ
Ούτε λαμόγιο, μάγκας, επιχειρηματίας, φοιτητής ή συνταξιουχος
Ούτε ασθενής ή τουρίστας..
Δεν παίζω βιντεογκέημς ούτε διαβάζω βιβλία..
Ούτε είμαι πωλητής, φιλόσοφος ή δημοσιογραφος..
Ούτε ελληνοαμερικανός, ελληνοιταλός ή έλληνας του λονδίνου ή της αυστραλίας..
Ουτε δικηγόρος, συμβολαιογράφος, αρχιτέκτονας,
απόγονος εφοπλιστή φαρμακοβιομήχανος ή εκδότης
και
όχι πολιτικός όπως τους αποκαλείτε σήμερα..
Δεν καπνίζω δεν παίρνω ναρκωτικά δεν πίνω καφέδες ούτε μπύρες
αλλά ναι, γλεντάω…
Προσοχή τα λέω αυτά για να μην γίνει κάποιο λάθος
να με κατατάξετε με οποιοδήποτε ισχυρισμό..
για να περιορίσετε την προέλευση των λέξεων μου..
Εννοω μη νομισετε οτι σας μιλάει κάποιο
παιδί της ξενητειάς..
που ξέρει τη Ελλάδα σαν Μύκονο και άσπρα σπιτάκια με μπλε παραθυράκια..
σουβλάκι και πάρτι..
ή παιδί από γονείς κομουνιστές ή δεξιούς…
Ούτε την ξέρω απο το χαζοκούτι της τηλεόρασης..
Ξέρω καλά και την Εκάλη..
και το Χαιδάρι και Πολιτεία και Χολαργό και Πετράλωνα και Γλυφαδα και Κολωνακι και Περιστέρι…….
δυτικά ανατολικά νότια και βόρεια..
ξέρω και για ΙΚΑ ΟΑΕΔ ΣΔΟΕ,
ξέρω και για κλαμπ πριβέ στο Κολωνάκι πολυτελή μπητς μπαρ
στη Μύκονο resort στο Πόρτο Χέλι…
Ξέρω και για νοσοκομεία ιδιωτικά και δημόσια
και κολλέγια και συσσιτεια..
Αυτό που θέλω να πω και πολύ καλα διακρίνετε..
έναν λεπτό θυμό στα λόγια μου..
είναι ότι πολλοι από σας …
δεν έχουνε ιδέα τι σημαίνει Ελλάδα..
Τι σημαίνει να είσαι Ελληνας..
Τι σημαίνει να είσαι χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, πάντα…
και να σκέφτεσαι το μπλε του ουρανού..
και της θάλασσας
να ακούς νότες ενός ζειμπέκικου, την φωνή της Χαρούλας..
ή να ακούς τον ήχο από τα τριζόνια το καλοκαιρι..
να σου δημιουργειται ένα μαγικό συναίσθημα στην σκέψη των λεξεων του Καβάφη του Ελύτη του Σεφέρη του Καζαντζάκη ή των αρχαιων φιλισοφων..
Δεν θα μιλήσω για τη γλώσσα τον Πολιτισμό την Ιστορία τη Δημοκρατία ή το παρελθόν..
Καλά κάνετε και εκπλησσεσθε..ή αν όχι θα έπρεπε..
ένας που δεν έχει μείνει ποτέ στην Ελλάδα να ξέρει αυτή τη χώρα τόσο καλά …
στα προσκηνια αλλά και στα παρασκήνια..
Αν και εχει αλλάξει πολύ η Ελλάδα…
όπως όλα αλλάζουνε..
μέχρι χτες
μπορούσα να παω να βρω τη γιαγιά μου στο Μαρούσι..
που μπορεί τους τελευταίους χειμώνες
να μην άναβε πολύ το καλοφιφέρ..για να μην καίει παετρέλαιο…
αλλά την έβλεπα να χαμογελάει πάντα..
και ήταν η ανθρωποποίηση της Ελλάδας…
στις λεξεις της, στις σκεψεις της, στην αγάπη της για όλους..
Εβλεπα ανθρώπους στο δρόμο
και βοηθούσα με αυτό που μπορούσα
έβλεπα ανθρώπους σε καφετέριες..
ή να πίνουνε ποτό στην πόλη ή στη θάλασσα
ή είχα τον φίλο με το φουσκωτό..
και τις βόλτες μας..
ή τα βραδια στα μπουζούκια πρώτο τραπέζι πίστα..
οι βόλτες στο ιστορικό κεντρο και συζητήσεις φιλοσοφικές με τη μητέρα μου..
Τώρα όμως αντί να σκέφτομαι αυτά..
είμαι ταραγμένος..
Ταραγμένος γιατί η μητέρα μου
που ξέρει πολυ καλά τι σημαίνει αλλαγή..
και ξέρει επίσης πως κι εγώ ξέρω τι σημαινει αλλαγή..
γιατί είναι μέσα στο αίμα μου..
παρόλα αυτά μου είπε προχτές..
“Αλε…ξέχνα την Ελλάδα όπως τη θυμάσαι..”
Πάγωσα..
κι έτσι αποφάσισα να γράψω αυτό το σημείωμα..
εγώ που δεν γράφω ποτέ..
με λόγια που απευθύνονται σε όποιον το διαβάσει..
Και γράφω αυτό όχι για να εκφράσω μια προειδοποίηση
αλλά έναν εκβιασμό ξεκάθαρο..
Χωρίς υπερβολικό θυμό ή έχθρα..
Εγώ ξέρω ποιός είμαι
και μπορει και μερικοί από σας να με ξέρουνε..
υπάρχουν παρα πολλοί που όχι..
Είναι εκβιασμός γιατί εγώ μπορώ..
μπορώ να αλλάξω πράγματα και καταστάσεις..
Και δεν θα αφήσω κανένα τρομαγμένο ανασφαλή
προδότη ή απλά χειραγωγημένο να αλλάξει την Ελλάδα μου..
Είμαι Ελληνας και θα παραμείνω Ελληνας
έτσι οπως θέλω εγώ
με την Ελλάδα που θέλω εγώ
Ωραία όλα τα βιντεο τα άρθρα όλες οι απόψεις..
αλλά ελπίζω για σας,
για όλους εσάς,ότι αυτό που εννοούσε
η μητέρα μου…
με το ότι πρέπει να ξεχάσω αυτό που ξέρω..
να είναι γιατί θα δω την Ελλάδα
στη θέση που της αξίζει..
Στην κορυφή του κόσμου πουθενά αλλού..
Το ελπίζω για σας..
γιατί αυτή τη στιγμή είμαι 8.539 χλμ
από την Αθήνα..
και βαζω το κινητρο της ψυχής μου
το κίνητρο κάθε πράγματος που κάνω στα χέρια σας..
Alexandros.
Κάπου θα τόχετε ξανακούσει αυτό το όνομα

Alessandro Pirounis

5 July · Edited · 

Milao Ellinika, Diavazo Ellinika, kai Grafo Ellinika.
Tora omos, grafo afto to simeioma me latinikous xaraktires gia dio logous.
To proto einai oti distixos etsi niotho aneta na ekfraso afto pou skeftomai; giati den gennithika Ellada, den megalosa Ellada.
To deftero einai gia na apofigo na iparksoune sxolia pano se kapoio lathos orthografiko i gramatikis pou mporei na kano, oxi apo ntropi, alla gia na apofigo tin ftini kai kseperasmeni taktiki (alla pou distixos akomi exei thimata) tou na apospate i prosoxi ton anthropon apo tin ousia se simeia anousiasta, kena. Kati pou distixos exei mpei stis rizes tou Ellina, pia to akseperasto paradigma xieragogisis – se simeio pou to kanei o enas ston allon pia, san aftokinoumeno sistima, ite enseinidita ite oxi.
Aneksartita apo ta gramata pou xrisimopoio, tha perioriso to ligo pou tha sas po gia mena sto oti, opos eipa prin, oute gennithika, oute megalosa stin Ellada, alla kai sto oti den ksero an exw polla talenta i oxi (opos exw akousei na mou lene oli tin zoi mou), alla ksero oti ena to exw sigoura: sto na dino ston apenanti mou, opoios kai na einai, opoia ilikia, opoia ethnikotita, opoia koinoniki taksi, na katalavei akrivos afto pou thelo na po, panta. Afto akrivos pou tha ginei kai tora.
Ora loipon na sas doso na katalavete afto pou thelo na po.
Den eimai aristeros, oute deksios, oute kentro. Oute me Pasok, Nea Dimokratia, KKE, Syriza, Potamia, riakia, i kanena allo stoixio tis fisis. Oute Olympiakos, Panathinaikos, Aek, i Paok. Oute lamogio, magkas, epeixirmatias, foititis, i sintaksiouxos. Oute astheneis, i touristas. Den paizo vinteogames, oute diavazo vivlia. Oute eimai poiitis, filosofos, i dimosiografos. Oute ellinoamerikanos, ellinoitalos, i ellinas tou Londinou i tis Australias. Oute dikigoros, simvolaiografos, arxitektonas, dimosiografos, apogonos efoplisti, farmakoviomixanos, i ekdotis. Kai idiaitera oute politikos, opos tous apokaleite simera. Den kapnizo, den pairno narkotika, den pino kafedes, oute mpires, alla nai glentao.
Prosoxi, ta leo afta gia na min ginei kapoio lathos kai me katataksete me opiodipote isxirismo, gia na periorisete tin proelefsi ton lekseon mou. Enoo min nomizete oti sas milaei kapo paidi tis ksenitias, pou kseri tin Ellada san Mykono kai aspra spitakia me mple parathirakia, souvlakia kai party, i paidi apo goneis komounistes, i deksious. Oute tin ksero apo afto pou einai to xazokouti tis tileorasis. 
Ksero kala kai tin Ekali, kai to Xaidari, kai Politia, kai Xolargo, kai Petralona, kai Glyfada, kai Kolonaki, kai Peristeri, dytika, anatolika, notia kai voria. Ksero gia kai gia Ika, Oaed, Sdoe, kai gia club prive’ sto Kolonaki, politeles beach bar sti Mykono, resort sto Porto Heli. Ksero kai gia nosokomeia idiotika, kai dimosia, kai kolegia, kai sisitia.
Afto pou mporo na po, kai poli kala diefkrinizete enan lepto thimo sta logia mou, einai oti poli apo sas den exoune idea ti simainei Ellada. Ti simainei na eisai Ellinas. Ti simainei na eisai xiliades xiliometra makria, panta, kai na skeftese to mple tou ouranou kai tis thalassas, na akous notes enos zembekikou, i tin foni tis Xaroulas, i na akous ton ixo apo ta trizonia to kalokairi. I na dimiourgite ena magiko sinaisthima stin skepsi ton lekseon tou Kavafi, tou Eliti, tou Seferi, tou Kazantzaki, i ton arxaion filosofon.
Den tha miliso già tin glossa, ton politismo, tin istoria, tin dimokratia, i to parelthon. 
Kala kanete kai ekplisseste – i ean oxi tha eprepe – oti enas pou den exei meinei pote stin Ellada kserei afti tin xora toso kala. Sta proskinia alla kai sta paraskinia.
An kai exei allaksei poli i Ellada, opos ola allazoune, mexri xthes mporousa na pao na vro tin giagia mou sto Marousi, pou, mporei tous teleftaious xeimones na min anave poli to kalorifer gia na min kaiei petrelaio, alla par’ola afta tin evlepa na xamogelaei, panta, kai itane i anthropopiisi tis Elladas, stis lekseis tis, stis skepseis tis, stin agapi tis gia olous. Evlepa anthropous sto dromo kai voithousa me afto pou mporousa, evlepa anthropous na kathontai se kafeteries, i na pinoune poto stin poli, i sti thalassa, i eixa ton filo me to fouskoto kai tis voltes mas, i vradia sta mpouzoukia proto trapezi pista, i voltes sto istoriko kentro kai sizitisis filosofikes me tin mitera mou.
Tora omos, anti na skeftomai afta, eimai taragmenos. 
Taragmenos giati i mitera mou, pou kserei poli kala ti simainei allagi, kai kserei pos egw ksero ti simainei allagei giati einai mesa sto aima mou, par’ola afta mou eipe proxthes, “Ale, ksexna tin Ellada opos tin thimasai”.
Pagosa.
Kai etsi apofasisa na grapso afto to simeioma, egw pou den grafo pote, me lekseis pou apefthinontai se opion tis diavasei.
Kai grafo afto oxi gia na ekfraso mia proidopiisi, alla enan ekviasmo, ksekatharo. Xoris ipervoliko thimo i exthra.
Egw ksero poios eimai, kai mporei kai meriki apo esas na me kseroune, alla iparxoune sigoura kai para poli pou oxi. Einai ekviasmos, giati egw mporo. Mporo na allakso pragmata kai katastaseis. Kai den tha afiso kanenan tromagmeno, anasfalis, prodoti, i apla xeiragogimeno na allaksei tin Ellada mou.
Eimai Ellinas, kai tha paramino Ellinas etsi opos thelo egw, me tin Ellada pou thelo egw. Oraia ola ta video, ola ta arthra, oles i apopseis, alla…
…elpizo gia sas, gia olous sas, oti afto pou ennouse i mitera mou me to oti prepei na ksexaso afto pou ksero na einai giati tha do tin Ellada na katefthinete pros tin thesei pou tis aksizei. Stin korifi aftou tou kousmou, pothena allou.
To elpizo gia esas giati afti tin stigmi eimai 8.539 km apo tin Athina, 
kai vazo to kinitro tis psixis mou, to kinitro kathe pragmatos pou kano, sta xeria sas.
Alexandros. (Kapou tha to exete ksanakousei afto to onoma.)


status…διακόπτω

οι ταξιδιώτες χωρίζονται σε κατηγορίες…
τύπου…. 
τουρίστες, παραθεριστές, περίεργους και βαριεστημένους …
κανένας προσδιορισμός δεν αναιρεί τον άλλο…
μπορεί 
και συνηθίζεται να συνυπάρχουν ….
προσωπικά αυτές τις αμερικανιές 
“το ταξίδι μετράει” δεν τις ακολούθησα ποτέ ..
για αυτό είμαι πολύ συγκεκριμένη 
στον προορισμό…
με σταθμούς φυσικά, αν χρειάζεται 
αλλά …
επειδή το δρόμο να φτάσεις κάπου …
τον θεωρώ αναγκαστικό  
ότι αναγκαστικό δε, έχει κούραση και ταλαιπωρία..
στις διακοπές..
κυρίως εκεί….
παλιά που μπορούσα να κάνω και δυό μήνες …
έμενα στο ίδιο μέρος…..
με πολλά ενδιαφεροντα…
θάναι μάλλον επειδή οι άνθρωποι μου φτιάχνουν το τοπίο…
τουλαχιστον σε μένα…
αλλοιώς ζεις το ίδιο σκηνικό σε πολλά μέρη….
σε φιλμ ή φωτογραφίες..
βρέθηκα 
στη Μήλο ξαφνικά με παρέα που δεν ήξερα 
σε μέρος που δεν γνώριζα 
και χώρους που θα έβρισκα…
ταξίδι χωρισμένο σε όλα τα παραπάνω…
στον απολογισμό…..
οι διακοπές είναι status όπως θες πάρτο…
ξεκίνησα λοιπόν να διακόψω…
και παρεπιπτόντως λίγες μέρες πριν φύγω σκεφτόμουνα….
”νάμουνα κάπου να μην πιάνει τίποτα το ηλεκτρονικό…
να σβήσω το μυαλό μου από όλα”…
δεν σου φτάνω 
στη Μήλο…
και στο μέρος πού βρήκα ξενοδοχείο 
να μην πιάνει τίποτα?…
ούτε τηλέφωνο ούτε ίντερνετ ούτε καν τηλεόραση 
που δεν βλέπω…
πανικός κλειστοφοβία σκοτωμός με τον ξενοδόχο…
που καταπαρεπιπτòντως πάλι 
στα πέντε μέτρα απ το δωμάτιο μου δουλεύαν όλα καμπάνα…
να προσεχεις τι εύχεσαι?
δε σκέφτεσαι….
χρονικό…

τη Μήλο από όλες τις κυκλάδες  δεν την είχα σε καμμιά εκτίμηση…
μου τυχαίνει και το παραπάνω…
και είμαι έτοιμη να φύγω στο πρώτο 24ωρο…
òπου σκέφτομαι ας βουτήξω…
και φεύγω το βράδυ…
η παρέα ένα αυτοτελές κεφάλαιο …
και αφού σκέφτομαι δεν βαριέσαι φεύγω αύριο…
αρχίζω να χαζεύω…
και φυσικά ερωτησούλες στους πάντες…από χόμπι και περιέργεια…
βρίσκω ένα τύπο ντόπιο..
που μαλλον κι αυτός δεν πέρναγε καλά…
και αρχίζω την ανάκριση..
ποιός είσαι τι κάνεις πως εδώ κλπ…
ο Αντώνης…ιδιοκτήτης του μισού νησιού με ρίζες πολύ γερές…
λίγο σνομπ  και απόμακρος αλλά…. απò θέση…
όχι από κόμπλεξ…
μαθαίνω ότι είναι o ιδιοκτήτης του βουνού που βλέπω από το σύρμα του…
όπου σύρμα …
ίσον οι σπηλιές στους βράχους που οι παλιοί ψαράδες 
δέναν τις βάρκες τους…
πάνω τους είχαν χτίσει μικρά δωματιάκια ..
που κοιμόντουσαν για να είναι κοντά…
για το νυχτερινό ψάρεμα…
μέσα στη θάλασσα όλο αυτό…
φιροπόταμος



γιατί σύρμα? ρωτάω από που βγαινει?…
δεν ξέρω μου λέει ..
έτσι το βρήκαμε…
μπορεί απ το σέρνω? του ξεναλέω 
μάλλον, δεν ξέρω μου απαντάει..
πες μου για το βουνό..τον ρωτάω
-αααα το βουνό 
έχει ιστορία…
ήταν του παπού μου και το είχαν επιτάξει οι γερμανοί…
-επιτάξει? το βουνο?
-ναι  πάνω ήταν το αρχηγείο τους…

-ξέρεις οι γερμανοι της  μήλου ήταν οι τελευταίοι στην ευρώπη όταν τέλειωσε ο πόλεμος 
που παραδόθηκαν…
δεν τους συνέλαβαν ..
παραδόθηκαν με την ησυχία τους…
οόπα ..όπα εγώ 
-τι εννοεις?
-κανείς δεν τους συνέλαβε…
τακτοποίησαν τα πάντα..και όταν τέλειωσαν …
πήγαν στο λιμάνι κι έφυγαν..
το βουνό είναι περλίτης…
η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη παραγωγός παγκόσμια 
με το καλύτερο πέτρωμα παγκόσμια
ο περλίτης χρησιμοποιείται από την οικοδομή ..μέχρι την φαρμακοβιομήχανία και την αισθητική…
η Μήλος έχει το 25% της παγκόσμιας παραγωγής πρώτης ποιότητας 
-γαμώ την τρέλα μου..εγώ
και?..
-και τίποτα…
ο Αντώνης με τα ξαδέρφια του…
πούλησαν το βουνό για κάποια αρκετά εκατομύρια…
σε μια πολυεθνική γαλλική …. 
η οποία δίνει σε τρακόσιους κατοίκους δουλειά….
εργάτες δλδ…
λατομείου…


-γιατί Αντωνη, η δικιά μου ερώτηση…
γιατί δεν είναι ελληνας ο επιχειρηματίας? ρωτάει η ηλίθια…
-μην ψάχνεις …η απάντηση…
δεν ψάχνω…
αυτό που μου λες για τους γερμανούς?
δλδ 
από κι ως που στη Μήλο ρε φίλε και γιατί όχι στη σέριφο?
ή στην αμοργό ας πούμε…
-λοιπόν άκου η Μήλος είναι το κέντρο του Αιγαίου…
ίση απόσταση από πειραιά…και κρήτη…
όπως καταλαβαίνεις οι γερμανοί μελετημένοι το ξέρουν καλά… ξέρουν κι άλλα πολλά…
δυό ράγες που βγαίνουν στη  θάλασσα και μπαίνουν μέσα στην κοιλιά του βουνού ….
τι είναι αυτές?
κοίτα το βουνο μέσα είναι σκαμένο ..όλο 
στις ράγες 
είχαν στήσει βαγόνια που κατέβαιναν και ανέβαιναν φορτωμένα…
τα πλοία έδεναν εκεί βλέπεις?….
βλέπω τον ντόκο γκρεμισμένο πια…και φαντάζομαι
στην κορυφή του βουνού έχει τρεις βάσεις από κανόνια κι αντιαεροπορικά..

και εκατονταδες εισόδους σπηλιών…

θα με πας? 
-δεν πάει το αυτοκίνητο σου μου λέει εγώ είμαι με τη μηχανή…
θα φέρω το φορτηγό …
όχι πάμε τώρα όπου φτάσουμε αύριο θα φύγω…
πάμε…
αφήνουμε τ αυτοκίνητο και προχωράμε…
στα 500 μέτρα ..σκέφτομαι 
είμαι με σαγιονάρα και παρεό…
-δε μου λες μήπως έχει φίδια εδώ?…
-ναι η απάντηση…

περπατάω..στον αέρα ακροβατικά..

φτάνουμε στην κορφή 

οι βάσεις απ τα κανόνια…
η θέα της θάλασσας 
κι ο θεός…
δεν το πιστεύω τι βλέπεις…
όλη τη γη…
αφού έχω χαζέψει νευριάσει και καταβρίσει τα κατακαθήκια 
του κερατά…
βλέπω τα καταλύμματα…
τις εισόδους των σπηλιών 
(στις οποίες  μετά από καιρό γύρισαν οι ίδιοι με πολιτικά 
έσκαψαν και τις άδειασαν …
ανενόχλητα φυσικά) …
λέγεται δε ότι πριν την παράδοση  τους κι ενώ οι έλληνες 
άρχιζαν τον εμφύλιο …
όντας πολύ απασχολημένοι να βγάλουν τα μάτια τους….
ένα αεροπλάνο έφυγε από την Αττική..
χωρίς διακριτικά χωρίς δηλωμένο προορισμό….
και χάθηκε στο βουνό της Μήλου…
χωρίς να ξέρει κανείς που ακριβώς…
μύθοι θα μου πεις…
και το τρένο των 150 μέτρων που βρέθηκε αυτές τις μέρες γεμάτο χρυσό των Ναζί στην πολωνία …
μύθος ακουγόταν μέχρι πριν λίγες μέρες…
οι ναζί όταν εφτασαν στη μήλο …
κατακρεούργησαν και λεηλάτισαν ότι υπήρχε πάνω στο νησί…
και εξείχε…
εκτέλεσαν 14 άτομα για ένα τσουβάλι αλεύρι…
εκτέλεσαν κι άλλους..
όταν ναυαγώντας ένα πλοίο πέσαν βαρέλια στη θάλασσα 
που κάποιος ντόπιος νομίζοντας ότι ήταν γεμάτα  λάδι..
άνοιξε το πρώτο….για να το πάρει
όταν είδε ότι ήταν 
πετρέλαιο..
δεν το ξανάκλεισε πετώντας το και θεωρήθηκε σαμποτάζ…
το άφησε στη θάλασσα ανοιχτό…
εύχομαι  να ήταν έτσι…
ο παππούς του Αντώνη 
ο αρχιτσιφλικάς…
προσπαθούσε να ταίσει με ότι του άφησαν, το χωριό…
κάτι κατσίκια χόρτα και μη φανταστείς…
ο γιατρός Λιπκε φιλέλλην γερμανός…
στο νοσοκομείο του νησιού
προσπαθούσε να γιατρέψει λέει τους έλληνες…
στην απελευθέρωση…
τον σκότωσαν οι αντάρτες…
-τον κακομοίρη…
να πάρεις το βιβλίο να το διαβάσεις μου λέει η Αλέξα 
η γερμανοιταλίδα της παρέας…
που παρακολουθεί …
έχουμε γυρίσει..
γραμμένο απ το γιό του…
συγκλονιστικό μου λέει…
“παράπλευρη απώλεια” της λέω ψυχρά…έτσι δεν τις ονομάζετε κι εσείς?
απορεί με μένα που δεν συγκλονίστηκα 
με τον ηρωισμό του γιατρού…
η γνωριμία μας επεισοδιακη με την Αλέξα που 
έχει σπίτι στη Μήλο..
φιλοξενούμενη δλδ στην Ελλάδα
οι μέρες είναι αυτές οι μαύρες, του φετεινού δεκαπενταύγουστου…
που είμαστε πάλι στη σκηνή…διεθνώς
μας συστήνουν 
και η συζήτηση αμέσως…
στρέφεται στα πολιτικά…
“δεν μπορεί οι έλληνες να γράφουν στα παπούτσια τους τους γερμανούς”…μιλάμε στο μεγάλο τραπέζι που υπάρχει 
στο σύρμα…
“εμείς πληρώνουμε”….
το Τέλος…πριν καν αρχίσει
επιτόπου με το 
“χαίρομαι που σε γνωρίζω”…
η κλωτσιά του κόντε…
συζύγου της που έιχα γνωρίσει μια μέρα πριν…από κάτω απ το τραπέζι..και στα ιταλικα 
μου ψυθιρίζει..
”μην την παρεξηγείς”
έπαιζε ο κόντε…τον εραστή
-γιατί? του απαντάω δυνατά να μην την παρεξηγώ?…
είναι ασθενής?ανισσόροπη?
ηρεμεί η αλέξα που κατάλαβε ότι δεν είναι καλά τα πράγματα..
που με βρήκε μπροστά της…
και μετά απο πέντε λεπτά…
αρχίζουν…. τα 
δεν εννοούσα αυτό 
είμαστε παραπληροφορημένοι…
εμείς σας αγαπάμε…
κλείνοντας την κουβέντα….
με το 
“εγώ καθόλου…διαλέγω τους φίλους μου”
πάω για μπάνιο…
αφού σβύνω το κεφάλι μου….
σκέφτομαι 
μια άλλη ηλίθια γερμανοχωριάτα του βουνού…
που θέλει το Αιγαίο θάλασσά της…



στο μεταξύ η παρέα έχει αυξηθεί…
και ο αργύρης που δουλευει στο λεωφορειακι που κάνει sight seeing στα αξιοθέατα του χωριού…
με ρωτάει αν είδα το αρχαίο Θέατρο τις κατακόμβες…
τα αξιοθέατα του νησιού….
-όχι του λεω..
διαφημίζονται αυτά?
κοίτα μου απανταέι ..
υπάρχει ένα γραφείο στο λιμάνι..τουριστικό ένα καμαράκι 2επί 2
που αν θες πήγαινε εκ μέρους μου να σου πουν…
-πας καλά ρε αργύρη τον ρωτάω…
να βάλω μέσον να μάθω τι έχει το νησί για να δω?…
επεμβαίνει ο Μάρκος…
-άσε μου λέει πρέπει πρώτα να σου πούμε περι δημάρχου..
έχω ψιλοκαταλάβει σχετικά…
αλλά μετά βγαίνουν τα τέρατα….
δεν είναι εκεί όμως το θέμα μου αν και θάπρεπε…
το νησί λοιπόν από Αρχαιολογικής πλευράς…
είναι από μόνο του μουσείο…
σκέψου δλδ …
στο κέντρο του Αιγαίου η Ιστορία των Μηλίων της Αρχαίας Ελλάδας
να μπορείς να την διηγηθείς και να την δείξεις…
λέω των Μηλίων για τον μεγάλο ρόλο που έπαιξαν στην Αθηναική Συμμαχία…
τι προοπτικές δημιουργεί για εκπαιδευτικό ιστορικό αρχαιολογικό και διδακτικό τουρισμό…
γάματα …
η επωδός…στο μυαλό μου

γιατί είναι και το σημείο που γίνομαι πάντα τρελή..
όπου και να βρίσκομαι σ αυτή τη χώρα..

ας πάμε στο άλλο κομμάτι το βιομηχανικό…
που ούτε που το φανταζόμουνα…
εκτός από ένα βουνό που μου έδειξαν και έχει πολύ χρυσό…
αλλά από ότι μου είπαν σταμάτησαν την κάθε κίνηση 
εξόρυξης οι ντόπιοι…
και άριστα έκαναν…
φυσικά σχετικό…
γιατί αν πουληθει κι αυτό το βουνό ας πουμε…
ή εισαχθειί σε προ-μετά-κατά-απαιτούμενα στα πενήντα δις…
μάλλον κανείς δεν θα το σταματήσει…
αλλά ας το περάσω…
στη Μήλο υπάρχει ηφαίστειο…
αυτό δείχνουν τα νερά που απ τη μια θεωρούνται ιαματικά 
απ την άλλη φτάνουν τους 100c…
που σημαίνει μου είπε ο μηχανικός της παρέας ….
ότι θερμοδυναμικά αν αυτο μπορούσε κάποιος να το εκμεταλευτεί…
η παραγωγη θα ήταν 7 terrawatts..
επειδή του ασχέτου εντελώς τον ρώτησα 
και? ..
να στο πω σχηματικά μου λέει καταλαβαίνοντας 
την παντελή ασχετοσύνη…
αν μπορούσε να μεταφερθεί όλο αυτό στη Μεγαλόπολη ας πουμε…
η ευρώπη θα αγόραζε το ρεύμα απ την Ελλάδα…
αυτό τώρα δεν ξέρω καθόλου τι σημαίνει εγώ…
ξέρω όμως ότι αγοράζουμε ενέργεια πανάκριβα 
από τους γείτονες..
είχαν έρθει μου λέει οι γιαπωνέζοι είχαν κάνει 
έρευνες..
οι γιαπωνέζοι?….
γιατί εμείς δεν μπορούμε να τις κάνουμε?…ρωτάω
όχι ..θέλουν πολύ χρήμα..μου λέει
και δεν τόχουμε ε?…
στην ερώτηση…
όχι βέβαια…μούρχεται στο μυαλό πολλά χρόνια πριν που 
έλεγα το 
γιατί η Ελλαδα με τον ένα ή αλλο τρόπο θα πεθάνει…
χώρα που έχει μηδέν κονδύλι για έρευνα είναι τελειωμένη…

για έρευνα όχι για παιδεία…

άλλο….

τελειωμένη επίσης είναι γιατί 
τα δημοτικά της σχολεία… 

δεν ανέβασαν ποτέ τα παιδιά εκπαιδευτικά σε ένα αεροπλάνο να 
τους δείξουν τη χώρα τους από πάνω..
τελειωμένη ..
γιατί δεν διδάχτηκε να ρωτάει..
συναντάει μόνο απαντητές
-θεωρείς ότι δεν θα πάθει κάτι τουριστικά?…
αν μπορούσε να γίνει η εκμετάλευση όλων αυτών?…τον ρωτάω
και αυτόματα μου έρχεται στο μυαλό η Οζάκα…
όχι…. 
απαντάω μόνη μου…
εξαρτάται σε τι χέρια θα πέσει…
στο μεταξύ γνωρίζω την Ανδρονίκη ετών 24…
η κόρη της κυρίας που έχει ένα ξενοδοχείο γιατί το γουστάρει…
όχι γιατί το βρήκε…
και φαίνεται από το πως σε υποδέχεται…
η Ανδρονίκη σπουδάζει γεωλόγος…
και σκέφτεται ότι επειδή το νησί προσφέρεται για γεωλογικό τουρισμό…
να οργανώσει αυτό το κομμάτι του…..
αλλαζουμε απόψεις και με κάνει τρισχαρούμενη..
μιλάμε πολύ οι τρεις μας ο γιός μου εκείνη κι εγώ…
φεύγοντας μου λέει…
ο γιός μου

φαντάζεσαι πως θάταν η Ελλάδα αν οι νέοι της δεν ήταν 
τόσο εγκλωβισμένοι?….
συνεχίζεται …πιθανόν

_________________________________________________________________________

ποτέ ..αρκετά

Νεάπολη..
και τι δεν εχει λεχθεί ..
Η “νέα πόλη” της μετανάστευσης ενός πλούσιου λαού 
που επέκτεινε τις παντός είδους δραστηριότητες του 
έξω από την χώρα του..
Εμπορικές κοινωνικές πολιτικές και σίγουρα πολιτιστικές..
Γιατί οι Ελληνες είναι ο μόνος λαός που άφηνε τη χώρα του 
εύκολα 
όταν ήταν στα πάνω της..
Κι όχι γιατί πεινούσε..
Αποδεδειγμένα έκανε εξαγωγή Γνώσης..
Και βέβαια σ αυτό το σημείο αρχίζω πάντα τα 
ρομαντικοσνομπίστικα 
σοφιστικέ  δικά μου..
Εμείς οι έλληνες που..κλπ
Αλλά πες μου σε παρακαλώ πως μπορώ να το αποφύγω?
Φτάνεις σε μιά πόλη κουρελού επιφανειακά

από παντού παρατημένη απ το Θεό κι απ τους ανθρώπους..
Πιό πολύ απ τους ίδιους του κατοίκους της..
Η πιό χαοτική πόλη της Ιταλίας που έχει πάψει να αγαπιέται..
Η πόλη που μισήθηκε από τους γερμανούς  του τρίτου ράιχ
τόσο όσο να μην αφήσουν τίποτα αβομβάρδιστο..
Προσπαθώντας να ισοπεδώσουν  τον πολιτισμό της την ταυτότητα της ακόμη και την πιό ασήμαντη εκκλησία της..
Αν υπάρχει ασήμαντη, δεν μιλάω θρησκευτικά 
μιλάω πάντα από πλευράς Τέχνης..
Γιατί καλώς η κακώς οι καθολικές εκκλησίες κάνουν και χρέη μουσείων..
Η πιο βομβαρδισμένη της χώρας..

-Πόσο μπορεί κάποιος να μισήσει αυτόν το λαό τους γερμανούς?
ρωτάω το γιό μου..
-“Ποτέ αρκετά”..μου απαντάει..
Νάπολη υπόγεια..
Η πόλη  που θεμελίωσαν οι Ελληνες και συνέχισαν οι Ρωμαίοι..
40 μέτρα κάτω απ τη γη υδραγωγείο που θα ζήλευαν σημερινοί αρχιτέκτονες..
μπορούσε μέχρι τη μέση του 1800 να τροφοδοτεί την πόλη ..
Που μετρούσε πάνω απο 1εκατομμύριο πληθυσμό..

Το ότι  σταματάει με την επίσημη εμφάνιση της μαφίας 
μάλλον είναι σύμπτωση..
Από κει και μετά σχεδόν για ένα αιώνα η πόλη μένει χωρίς υδραγωγείο και πληρώνει πανάκριβα το νερό που πίνει..
Οι Ελληνες πριν 2500 χιλιαδες χρόνια με το που πάτησαν το πόδι τους είδαν ότι η ύπαρξη τους εξαρτιόταν 
από την ύπαρξη πόσιμου νερού 
Μελέτησαν το έδαφος παρατήρησαν ότι σε κάποιες πλευρές ήταν  τέφρα ηφαιστειακή άρα πιό εύκολη η γεώτρηση αποφάσισαν να  τρυπήσουν εκεί..
Και έκαναν μπίγκο..

Δημιούργησαν την πιο άρτια μονάδα διανομής νερού..
Από τη στιγμή που αποφασίστηκε να σταματήσει 
η υδροδότηση της πόλης μετά από είκοσι αιώνες ..

Το υδραγωγείο ξεχάστηκε από τους ίδιους τους ναπολιτάνους για σχεδόν εκατό χρόνια….
Κάποια ανοίγματα του που παλιά είχαν χρηση πηγαδιού 
χρησίμευσαν σαν χωματερές..

Χρειάστηκε να κηρυχθεί ο βππόλεμος να ανακαλυφθεί ξανά κάτω 
από τόνους σκουπίδια και να γίνει το βασικό κέντρο 
καταφύγιου και αντίστασης ..
Παρόλο που οι γερμανοί εντοπίζοντας τα ανοίγματα του  βομβάρδιζαν ασταμάτητα  ανυπεράσπιστο λαό και γυναικόπαιδα..


Ετσι αυτή την περίοδο  κλείσαν όλα τα πηγάδια για την προστασία τους..
Το συγκλονιστικό για μένα είναι άλλο ..
Παρόλο ότι αυτός ό λαός πέρασε τα πάνδεινα εκεί στα 40 μέτρα κάτω απ τη γη..
Συντονίστηκε συγχρονίστηκε και οργάνωσε ..
Τις “Τέσσερεις μέρες της Νάπολης”..
Υποδειγμα Αντίστασης που ισοπέδωσε τον εχθρό σε τέτοιο σημείο ώστε  με την άφιξη των συμμάχων δε χρειάστηκε να πέσει ούτε ένας πυροβολισμός..
Είχαν καθαρίσει μόνοι τους..

Σήμερα κατεβαίνοντας στα σαράντα μέτρα ακολουθείς την πορεία  του νερού

 μέσα από στέρνες στενές κατασκευές και φράγματα ..
μένοντας εκθαμβος από την ιδιοφυία του ανθρώπου

(συνεχίζεται)..αν θες
—————————————————————————————————————————






Θάψτε τα ..μπορείτε


“Αυτό είναι το κομάτι του κέντρου που επισκεφτήκαμε 
υπόγεια..και τελειώνει εδώ” …
“Το “εδώ” είναι η εκκλησία  του s. Lorenzo Maggiore..
που έχει χτιστεί πάνω στον αρχαίο ναό των Διόσκουρων..
Γι αυτό βλέπετε και τα δυό αγάλματα δεξιά και αριστερά της πόρτας”..
Εμένα πάλι που το μάτι μου γίνεται κόκκινο φλούο 
και φοσφορίζει όταν ακούω κάτι τέτοια μπορείς και να με πεις 
και υστερικιά..
Αλλά δεν είχα αντιμετωπίσει τη συνέχεια..
Δηλάδη από όλη την έκταση που υπήρχε σ αυτή την πόλη 
δε βρέθηκε χώρος να γίνει ο ναός…
Επρεπε σων και ντε να θαφτεί ο προηγούμενος..
Ναι βέβαια, έχουν διατηρήσει θαμένα κάποια από τα κομάτια του προηγούμενου..
πάντα λίγα και πάντα σε βιτρίνα ..
Ετσι ώστε να λες υπήρχαν κάποια χαλάσματα που αξιοποιήθηκαν..
Τέλος πάντων..
Ας μη συνεχίσω θα με πεις και βλάσφημη και δεν είναι ώρα..
Βγαίνουμε από το ναό και συνεχίζουμε 
σε ένα δρομάκι προς τα πάνω.

 Φτάνουμε στην πόρτα ενός κυρίου και του χτυπάμε το κουδούνι..

Λέω “θα μας κεράσουν καφέ”..
Ρωτάω την ξεναγό που υποτίθεται θα βλέπαμε μαζί της ένα ελληνορωμαικο Θέατρο …….μου απαντάει 
“έκπληξη”..
Μας ανοίγουν και μπαίνουμε σε ένα διαμέρισμα 
προσομοιωμένο στην μορφή που ήταν πριν δέκα χρόνια..
Με κρεβατοκάμαρα σαλόνι κουζίνα και σκρίνιο..

 Η ιστορία..

Δέκα χρόνια πριν οι αρχαιολόγοι  μετά από πολύχρονες  μελέτες για  θέατρο χωρητικότητας  6 χιλιαδων θεατών της ελληνικής εποχής…
δηλαδή υπολόγισε ότι το Ηρώδειο είναι σχεδόν το μισό..
Πού επρεπε με τους υπολογισμους που έκαναν να βρισκεται σε συγκεκριμένη απόσταση από το ναό των Διόσκουρων θεώρησαν ότι η πόρτα αυτού του διασμερίσματος μπορεί να τους οδηγούσε 
στην ανακάλυψη του..
Χτύπησαν το κουδουνι και με άδεια της αρχαιολογικής ζήτησαν από την ιδιοκτήτρια να τους επιτρέψει να ξύσουν το σοβά από ένα τοίχο..
Μετά από ότι καταλαβαίνεις πολλά αναγκαστικά τους επετρεψε…..  
και αφού το έκαναν, κάτω από το σοβά φάνηκε ο τρόπος που χτίζανε τότε …
Η συνέχεια για την ανασκαφή είχε τεράστια προβλήματα 
γιατί ο χώρος ήταν κατοικημένος κανονικά…  
Μετά από διαδικασίες συζητήσεις και γραφειοκρατία που δεν προχωρούσε..
Πέντε περιπου χρόνια πριν..
Η ιδιοκτήτρια του διαμερισματος εμπιστεύτηκε το μυστικό της σε μια αρχαιολογο ..

 Κάτω απο το κρεβάτι της υπήρχε μιά καταπακτή(από την ίδια κατεβαίνεις και σήμερα) που οδηγούσε στην αποθήκη της..

Οταν κατέβηκαν τάχασαν..
Η αποθήκη της κυριούλας ήταν ο διαδρομος του θεάτρου που οδηγούσε από τα παρασκήνια στη Σκηνή..
Συνεχίζοντας και πάντα μέσα στην πιο κατοικημένη περιοχή της Νάπολης..

 Αυτο που μπόρεσαν να φέρουν στην επιφάνεια ειναι το ένα πεντηκοστό της όλης ανασκαφής..Που τελειοποίηθηκε πριν δυο χρόνια

Το οποίο διακόπτεται στο πάνω μέρος του από άλλες τρεις ιδιοκτησίες που δεν θελησαν να παραχωρήσουν το δικαίωμα τους…
Συγκεκριμένα από ένα μπάνιο μιά κρεβατοκάμαρα και άνα σαλόνι τριων ιδόκτητών..Το μόνο που κατάφερε το κράτος είναι να τους τσιμεντώσει τα παραθυρα που έβλεπαν μέσα στο χώρο..

 “Αυτό ε’ιναι όλο και έτσι θα μείνει λέει η ξεναγός..

Για να μπορέσει να βγει στον αέρα το υπόλοιπο είναι αμετρητα τα κεφάλαια που πρέπει να διατεθουν..
Και το κράτος δεν έχει”..
Οτι είδατε είδατε..

 Πήρατε μιά γεύση λέω εγώ απο το “πετρέλαιο”

που θα μπορούσε να έχει κάνει ζαπλουτη τη Μεσόγειο…
Αλλά θα μου πεις ο Πολιτισμός και η Ιστορία πρέπει μένουν κρυφά και θαμένα..
Πως αλλοιώς θα είχες στο κεφάλι σου τέρατα και φίδια να σε οδηγούν στον όλεθρο..

 Αυτό που βλέπεις με τα παράθυρα είναι έξω από την ανασκαφή
η πάνω πλευρά του θεάτρου..

_________________________________________________________________________________

Τρiγυρνώντας….

Τρία σημεία Ελληνικά Ορθόδοξα μέσα στην καρδιά
του καθολικισμού…

Sant Atanasio in via dei Greci…






Basilica dei Santi Cosma e Damiano in foro
Vespasiano..





San Teodoro in Palatino..

































Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώµης το Ευαγγέλιο 
σε
όλες τις γλώσσες.

Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαµπερό µέσα στη νύχτα.
Volfgang Goethe


 H Ρώμη δέχεται γύρω στα 17εκ 

και πάνω τουρίστες το
χρόνο ..
Με αποκορύφωμα το 2000,
που υπολογίστηκαν γύρω στα 30εκ 

λόγω Ιωβηλαίου..
Μεγάλο ποσοστό από 
τους ίδιους τους ρωμάνους,
δε γνωρίζουν τα κρυφά και μυστικά κομάτια της..
Δεν είναι ο μύθος που καλιεργεί σαν
 η “Αιώνια
Πόλη”
ή η πιο “ερωτική πόλη στον κόσμο “κλπ..
Εἰναι πως λίγα μέτρα κάτω απ το έδαφος 
υπάρχει
ζωή..
Για ὀλων των ειδικοτήτων τους επιστἠμονες…
Οπως η Αθήνα και η Κωνσταντινούπολη..
Θέμα δύσκολο οι εκκλησίες της, 
ειδικά και γενικά..
Γενικά…
Γιατί εξυπηρέτησαν πολύπλευρους σκοπούς
..
Ειδικά ……
Γιατί εκτός από θησαυροφυλάκια, 

είναι και μουσεία..
Δε θα βρείς πουθενά στον κόσμο εκτός απ την Ιταλία,
Caravaggio, Giotto Michelangelo, Raffaello etc σε
κοινή θεα..
Το ειδικότατο πάλι, είναι ότι 

η κάθε κοινότητα που
πέρασε 
ανά τους αιώνες από την πόλη…
Διεκδίκησε ένα δικό της κομάτι 

εκπροσώπησης
και το πήρε…
Ενίοτε μέσα σε μια φανατισμένη ,
σκληρή διαπαραγματευση…
Φεύγοντας, απὀ το Βυζάντιο, 

μιά μεγάλη μερίδα
εύπορων Ελλήνων 

μοιράστηκε σε δυό πόλεις…
Στη Βενετία, κάποιοι…
Kαι η κρεμ ντε λα κρεμ στη Ρώμη…
Μεταξύ των ισχυρότερων δύο κόμβων 
δράσης της πόλης,
Piazza di Spagna και Piazza del popolo…
Που ενώνονται με την Via del
Babuino…
Kάπου στη μέση θα βρεις 

και το άγαλμα του
μπαμπουίνου,
που έδωσε το όνομά του…
Στο κέντρο ακριβώς και δίπλα στο άγαλμα,
έτσι που
αποκλεἰεται, 
να περάσεις μπροστά χωρίς να γυρίσεις τα μάτια..
Μιά τεράστια φοντάνα, 
με γούρνα από μάρμαρο
βγαίνει πολύ μπροστά στο πεζοδρόμιο..








Αν έχεις και μια τάση να φανταζεσαι, 

θα δεις τα
άλογα που σταματούσαν για να πιούν νερό…
Μέσα από παλαιοπωλεία (τα ακριβότερα)
Μάρκες και βιτρινες τύπου, Chanel Tiffanys κλπ ..
Ξαφνικά επιγραφή Ελληνική…
Αγιος Αθανάσιος..
Με ακολουθία Ορθόδοξη
Γυρνάς λίγο το μάτι για να θυμάσαι τη διεύθυνση, 

να
ξαναπεράσεις ή να μπεις στην εκκλησία βλέπεις..
Via deι Greci…






Δε θες και πολύ να αρχίσεις 
να ψάχνεις..
1573 ..Πάπας ο Γρηγόριος ο 13ος δίνει την άδεια
στους Ελληνες της Ρώμης,
που αποτελούν μεγάλο εμπορικὀ δυναμικό,
να κατασκευάσουν την εκκλησία τους…
Δεν νοείται κοινότητα χωρίς, 

θρησκευτικό σημείο
αναφοράς…
Και οι Ελληνες της εποχής όπως είπαμε παραπάνω
έχουν μεγάλη παραγωγική 
παρουσία και Δύναμη για να
αγνοηθούν…

Το 1580 η εκκλησία θεμελιώνεται και επίσκοπος 

αναλαμβάνει ο Giacomo dellaPorta..
Οι αρχιτέκτονες και ειδικοί που θα την περατὠσουν 

είναι οι γνωστότεροι της εποχής..
Ιντριγκες πάθη, συνομωσίες και ο Πάπας Clemente ο
3ος  

σημειολογικά δωρίζει το ρολόι
του καμπαναριού…
Το τοποθετουν με την μπροστινή πλευρά να κοιτάζει
προς το Βατικανό και όχι προς το δρόμο δηλαδή
τη μπροστινή πλευρα της εκκλησίας…
Σε λίγα χρόνια περνάει κἀτω 

από την επίβλεψη του
Πάπα..
Οι λειτουργίες μειώνονται..
Η κοινότητα μικραίνει τις δραστηριότητες της…
Και πιά, λειτουργεί μόνο τις Κυριακές








Οπου  Κυριακές πρωί..
Αξίζει μιἀ άλλη βολτα που λέγεται
Fori Imperiali…Colosseo…
Υπερθέαμα…







Και κει που περπατάς στη δεξιά 

πλευρἀ του δρόμου…
Βασιλική, αφιερωμένη σε δύο φίλους…
Κοσμἀς και Δαμιανός
Αγιοι Ανάργυροι..
Οταν την πρωτοείδα εγώ….
Ερείπιο…

Το 97 αναστηλώθηκε και αυτό 

που ένοιωσα μπαίνοντας
μοναδικό..
Κατασκευασμένη επάνω σε αρχαίο ναό ..
Το ναό της Ειρήνης..
Αγορά του Βεσπασιανού 

η τοποθεσία…
Γνωστή και σαν η Αγορά της Ειρήνης..
Περιπέτειες πολλἐς, ὠσπου να καταληξει το 1583  

να σταθεροποιηθει στο όνομα των Αγίων ..
Θεωρητικά ἀρχισε να κατασκευάζεται στα ερείπια
άλλου ναοὐ..
1000 σχεδόν χρόνια πριν…
Το 527 απὀ τον οστρογότθο 

Theoderico il Grande και
την κόρη του..










Ενδιάμεσα, αφιερώνεται σε άλλους Αγιους όπως στους
Μάρκο και Μάρκελο..
Τελικά μετά από 10 αιώνες και μέχρι σήμερα
είναι στην τελική της μορφή..
Αξίζει, 

γιατί μέσα έχουν διατηρηθεί κάποιες από τις
πρώτες τοιχογραφίες..









Η τρίτη  
και ειδικά 
αν είναι κάποια
από τις μεγάλες γιορτές ..
Τύπου Πάσχα η Χριστούγεννα είναι ο 
Αγιος Θεόδωρος
στο Παλατίνο..
Ο ένας από τους εφτά λόφους που 

είναι χτισμένη η
Ρώμη…
Ακριβώς πίσω απο το Καπιτώλιο..
6oς αιώνας … Aφιερωμένη στον Aγιο Θεόδωρο της
Αμασείας..
Xτισμένη πάνω σε άλλο αρχαἰο ναό, κυκλικό…














Της “Ωραίας Αγριππίνας”..
Στην Είσοδο μωσαικό, που απεικονίζει το Χριστό 

πλαισιωμένο από τον Πέτρο και τον Παύλο..
Ο Χριστός φοράει μαύρο 

και τα μανίκια είναι
διακοσμημένο
με χρυσό..
Που δείχνει την υψηλή τάξη που απευθυνόταν ο
ναός…
Το 1073….
Ο επισκοπος που έχει ορίσει ο Πάπας Αγάθων ..
Θαυμαστἠς του Βυζαντίου…
Της δινει τη σημερινή της ονομασία..



Αναστηλώνεται το 1703-05..από τον Πάπα Clemente
XI..
Ο Ιωάννης Παύλος ο 2ος την παραχωρεί οριστικά
στον πατριάρχη Βαρθολομαίο …





Που κάνει την πρώτη Ελληνική Λειτουργία 

την 1η
Ιουλίου το 2004..

Αναστηλώθηκε με χρήματα ομογενών..)ng(
 

Στη Βίβλο υπάρχουν εικόνες, μύθοι, μια θρησκεία,
μόνο πού δεν υπάρχει σκέψη, στοχασμός…..

…………….Είναι οι Έλληνες πού πρώτοι 

άρχισαν πραγματικά 
να
στοχάζονται, 

οι πρώτοι πού δημιούργησαν 
ένα εξελιγμένο αστικό
πολιτισμό….

Jorge Luis Borges……
























Ενα φτωχόπαιδο του Μπουένος Αυρες,

που  θα εξελιχτεί σε  φτωχό Πάπα;



Ενας σταρ που γνωρίζει το ρόλο καλά 



και τον παίζει  με μεγάλη επιτυχία;



Ενας ριζοσπάστης;



Δεν μπορεί να  απαντήσει κανείς με ακρίβεια ..



Πιθανόν όλα  μαζί…



Σίγουρα μιά προσωπικότητα..



Giorgio Bergoglio…



Καρδινάλιος Αργεντινής..



Επιλαχών υποψήφιος, στην προγούμενη εκλογή



πριν οκτώ χρόνια που προτιμήθηκε ο γερμανός  Ratzinger..



Αουτσάιντερ στην τελευταία, 



που τα ηνία ήταν στα χέρια της Curia Romana..



Παντοδύναμη,  μέσα στους κόλπους του Βατικανού..



Ολα έδειχναν ότι είχε το πάνω χέρι γιά την εκλογή του νέου Πάπα..



Εκπληξη;



Γιά τους πιό έξω ναι,



Γιατί δεν πέρασε η γραμμή του μπλοκ,



που ήθελε ένα Πάπα πολύ κοντά στα χνάρια του προηγούμενου..



Μάλλον όχι,



για τους λίγους ρυθμιστές και γνωρίζοντες



τα Οικονομικά της Εκκλησίας..



Δεν ήταν τα σκάνδαλα της παιδοφιλίας, στους κόλπους της που έκαναν το Ράτσινγκερ να παραιτηθεί..



Η παιδοφιλία υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει πάντα…



Οπως είναι φυσικό σε κοινωνίες, που σου απαγορεύουν την οποιαδήποτε



σεξουαλική επαφή με όποιο φύλο..



Οχι απλά, με το αντίθετο..



Δεν είναι φαινόμενο καινούργιο , θα έλεγα  πολύ καλά κρυμένη  ρουτίνα..



Αλλωστε τα σκάνδαλα που αποκαλύφθηκαν αφορούσαν παλιές υποθέσεις..


Που ανέρχονταν στη δεκαετία του 80

Το ενδιαφέρον  είναι η πηγή που προεκυψαν….
Η άκρη δηλαδή, που άρχισαν να ξετυλίγονται και να βγαίνουν προς τα έξω..
Οι αποκαλύψεις άρχισαν  από την Αμερική…
Και το μεγαλύτερο ποσοστό ,να μην πω όλες επί παπάτου Ράτσινγκερ ,
αρχίζοντας στο  τέλος της ζωής του Βοιτύλα..
Θα μπορούσε κάποιος να το δει, σαν προειδοποιήσεις..
-Με την ανάθεση  του μεγαλύτερου ίσως αξονα οικονομικής επιροής,
βάσει στοιχείων,  στην γεμανική πλευρά της εκκλησίας..
Αρχισε η ανησυχία των Αμερικανών οι οποίοι έχαναν έδαφος στον έλεγχο ..
Ολα αφορούν το IOR…
Το χρηματοπιστωτικό Iδρυμα του Βατικανού..
Πρώην Banca Vaticana..
Της οποίας την ηγεσία,  διαχείρηση και ιδιοκτησία
έχει μόνο ο εκάστοτε Πάπας..
Δεδομένου ότι είναι μιά μοναρχία 
που πολιτικά δεν συμμετεχει σε καμμιά ένωση, ομοσπονδία ή συμμαχία ..
Με επιροή στο ένα τρίτο του πληθυσμού της Γης..
-Οι Καθολικοι τον κόσμο ειναι γύρω στα 2 δισεκατομύρια-
Βρίσκεται έξω από την οποιαδήποτε ισχύ νόμων
γιά ξέπλυμα ή διακίνηση μαύρου χρήματος..
Ευρωπαική ή Παγκόσμια..
Υπακούει αποκλειστικά στη δική του Δικαιοσύνη
Και αναφέρεται μόνο στις δικές του δομές, ελεγχόμενες από τον Αρχηγό της εκκλησίας
Δεν αναμειγνύεται κανείς στις Νομικές του υπηρεσίες ή έρευνες..
-Ακόμη και σε πολλαπλούς φόνους που έχουν γίνει όπως η υπόθεση Εστερμαν.
Το ιταλικό κράτος δεν έχει κανένα δικαίωμα να κάνει επέμβαση.
Κι ας βρίσκεται επί του εδάφους του και μέσα στην καρδιά της πρωτεύουσας του..-
Ο δεύτερος τη τάξει είναι ο Γραμματέας
Ο τρίτος ο υπουργός Οικονομικών
Και οι δύο Παπικής αυστηρά επιλογής..
Η τριανδρία είναι  οι κλειδοκράτορες του ιδρύματος..
Που ιδρύθηκε το 1941  από τον πάπα Πιο τον 12ο, φιλοναζί…
Είναι μιά παράξενη τράπεζα χωρίς παραρτήματα,
και χωρίς αλλού πουθενά σημεία εξυπηρέτησης…
Πάρα μόνο μέσα στα τείχη της πόλης του Βατικανού..
Εχει  σημαντικούς  και καλούς πελάτες..
Και είναι το  παγκόσμιο σημείο αναφοράς
όλων των τραπεζών που συμμετέχει το Βατικανό..
Ων ουκ έστι αριθμός..
Για δύο σχεδόν δεκαετίες ήταν κάτω από την Διεύθυνση,
του πιο σκοτεινού και αναμεμειγμένου σε αμέτρητες ίντριγκες  και θανάτους,
Καρδινάλιου Marcinkus..
Οι επενδύσεις του φημίζονται για μηδέν ρίσκο
και οι τόκοι  έφταναν  από  13-18%..
Η διακίνηση κεφαλαίων ανεξέλεγκτη..
Τα τελευταία χρόνια
Ο νούμερο 2 και επικεφαλής του IOR έμπιστος  του Πάπα Ράτσινγκερ, Καρδινάλιος Μπερτόνε.
Ενημερώνεται, ότι πρέπει να γίνει Ελεγχος της Τράπεζας, γιατί η Ευρωπαική Ενωση ζητάει να ενταχθεί μέσα στις διατάξεις , για τη διακίνηση μαύρου χρήματος το τέλος του 13
Το 2011 για λόγους που είναι άγνωστοι…
Πιέζει για τους ίδιους λόγους και η Αμερική….
Οι δύο  διορισμένοι κατά σειράν ελεγκτές, μετά από λίγους μήνες θητείας παραιτούνται..
Εχουμε φτάσει στις αρχές  του 13 και πέφτει βόμβα η παραίτηση του Πάπα..
Παράλληλα με τη σύλληψη επί Ιταλικού εδάφους, μετά από καταγγελία ενδιαφερόμενου και θιγέντος πολίτη,
ενός ιερωμένου  υπαλλήλου της τράπεζας
γιά κατάχρηση 20 εκατ  ευρώ..
Γνωστός σαν ο “Κύριος πεντακοσάευρο”
Γιατί τις  μίζες που έπαιρνε τις απαιτούσε μόνο στο παραπάνω χαρτονόμισμα..
Τα υπόλοιπα, λίγο πολύ γνωστά..
Η εκλογή του νέου…
Και το προφίλ του…
Αμέσως μετά την εκλογή του ακούστηκε..
Οτι αν δεν συνεργάστηκε με τη χούντα στην Αργεντινή …
Δεν διαφοροποιήθηκε κιόλας..
Το διέψευσε και έκλεισε κάθε συζήτηση η Cristina Kirshner,  η ίδια η Πρόεδρος που παρευρέθη στην ενθρόνιση του..
Ηταν σαφής ότι ποτέ ο Μπεργκόλιο δεν συνάντησε ποτέ κανέναν απο το καθεστώς της χούντας..
Η παρθενική του εμφάνιση το βράδυ της εκλογής του ..
Εντυπωσιακή και  ανθρώπινη..
Με άξονα της  ομιλίας του..”Θέλω την Εκκλησία φτωχή”
Σε σχέση με τα επτά προηγούμενα χρόνια , οι διαφορές δεν ήταν μόνο φανερές, αλλά και σε απόσταση..
Από έναν ιερωμένο που η γούνα, τα μπριγιάν και τα αμέτρητα κομψά κόκκινα παπούτσια Prada, ήταν καθημερινότητα ..
Περάσαμε στις πολύ ανδρικές, άκομψες και άχαρες μπότες του νυν..
Δήλωσε αμέσως ότι δεν θέλει να κατοικήσει στο πολυτελεστατο μέσα στα τείχη παπικό διαμερισμα…
Αλλά στην πανσιόν που έμενε μέχρι εκείνη τη στιγμή …
Μαζί με άλλους κοινούς υπηρέτες του Χριστού, όπως είπε..
Αυτό το “καταλαβαίνω “πολύ καλά..
Είδαμε πρώτη φορά να μπαίνει σε λεωφορείο
και να μη χρησιμοποιεί το Πάπαμόμπιλε η άλλο αυτοκίνητο
που του παρέχει ο τίτλος για τη μετακίνησή του..
Ανέβηκε στο αεροπλάνο πηγαίνοντας στη Βραζιλία κουβαλώντας στο χέρι ο ίδιος την τσάντα του..
Κι αυτό το καταλαβαινω..
Δε φοράει την τιάρα
Μιλάει με τον κόσμο ..
Και οι κινήσεις του πηγαίνοντας να δει τους μετανάστες στη Λαμπεντούζα ,που είναι η είσοδος υποδοχής απο την Αφρική..
Μένοντας και συζητώντας μαζί τους όλη μέρα
Στέλνοντας μηνύματα προσωπικά διαδυκτιακά
αλλά και τηλεφωνικά σε ανθρώπους
που ζητανε τη βοήθεια του..
Επικοινωνιακά έχουν πετύχει απόλυτα το στόχο..
Επι της ουσίας μάλλον ήταν αναμενόμενο..
Αυτό που ήταν λιγότερο αναμενόμενο, ήταν η αμεσότητά του  και οι κινήσεις του προς το Οικονομικό κομάτι..
Αποκαθηλώνει τον Μπερτόνε και διατάζει τον έλεγχο εξονυχιστικά του IOR ..
Αυτή τη φορά συνεργαζόμενος με  μια  ομάδα Αμερικάνων Συμβούλων
Που εγκαστάθηκαν στην τράπεζα και ξεσκονίζουν ένα ένα τα στοιχεία..
Στη θέση του παραιτηθένος, διορίζει έναν έμπειρο διπλωμάτη με σπουδές σε Εκκλησιαστικό και Διεθνές δίκαιο..
Εμπειρο διμερών  σχέσεων, με καριέρα στη Μ.Ανατολη και Ν Αμερική βορειοιταλό ,τον 59χρονο Pietro Parolin ..
Μετά την εκκωφαντική σιωπή, για
εφτά χρόνια και καμμιά καταδίκη  εμφανή ή όχι,
σε όλους τους πολέμους που  σ αυτό το διάτημα ταλαιπώρησαν  τη Γή, από τον Ρατσινγκερ..
Αυτός ευθαρσώς δημόσια δηλώνει, ότι όχι μόνο δεν πρέπει να γίνει  πόλεμος..
Με κανενός είδους εξουσιοδότηση …
Ακόμη κι εκείνη του ΟΗΕ..
Μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων της Εκκλησίας
καλεί το Σάβατο σε Προσευχή όλο τον πολιτικό κόσμο..
Η Ιταλία δηλώνει ότι δεν θα συμμετάσχει στη σύρραξη…
Χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα ,μετά από συνεννόηση αποτέλεσμα,  συνέπεια της προτροπής του …
Η   τελικά πολιτική επιλογή,κάτω από τις παρούσες συνθήκες..
Τα ερωτήματα που σίγουρα θα απασχολήσουν, τους αναλυτές, ιστορικούς και βιογράφους του,
Θεωρώ ότι θα απαντηθούν ή μπορεί και όχι..Μετά από δεκαετίες..
Ποιός πραγματικά είναι ο πάπας Φραγκίσκος ο 1os?…
Με δεδομένα  
Οτι είναι και ο πρώτος που διαλέγει,
το όνομα του Αγίου Φραγγίσκου, που παρεπιπτόντως
είναι στο κέντρο της καρδιάς κάθε καθολικού.
Και του οποίου Αγιου  η ζωή του βασίστηκε στην άρνηση πλούτου και αγαθών..
Με  βάση της την πνευματική Ανάταση του ανθρώπου…
Οτι η  επιλογή το ονόματος γίνεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο και αποτελεί την πυξίδα του για το
πως θα κινηθεί στη διάρκεια της θητείας του…
Οτι μέχρι σήμερα δεν είχε επιλεγεί από κανέναν από τους προκαθήμενους του….
Και δεν είναι τυχαίο..
Το σίγουρο συμπέρασμα  είναι ότι …
Η παρουσία του πολιτικά είναι κίνηση Ματ…
Σε μιά οργάνωση που τα περισότερα  της πιόνια έιχαν πεταχτεί έξω  από τη σκακιέρα..
NG

Normal.dotm
0
0
1
774
4414
Gmbh
36
8
5420
12.0

0
false

18 pt
18 pt
0
0

false
false
false

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}